Adana’nın katılımcı yönetim anlayışını, sivil toplum kültürünü ve kentin ortak aklını bir araya getiren en önemli yapılardan biri olan Adana Kent Konseyi, Olağan Genel Kurulu’nu büyük bir katılımla gerçekleştirdi. Kentin geleceğine yön verecek projelerin, iş birliklerinin ve demokratik katılım mekanizmalarının masaya yatırıldığı genel kurulda, mevcut başkan Haşmet Biçer genel kurul üyelerinin güvenoyunu alarak yeniden Adana Kent Konseyi Başkanlığına seçildi.
Yerel Yönetimden Üst Düzey Katılım
Genel kurula, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, odalar, sendikalar ve mahalle muhtarlarının yanı sıra yerel yönetim düzeyinde de yoğun bir ilgi gösterildi. Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar ve Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Güngör Geçer, genel kurula bizzat katılarak Kent Konseyi’nin yerel yönetim mekanizmasındaki ağırlığına ve önemine dikkat çekti.
Güngör Geçer: "Ortak Akıl ve Katılımcı Yönetim Anlayışının Arkasındayız"
Genel kurulun ardından değerlendirmelerde bulunan Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Güngör Geçer, Adana’nın modern ve yaşanabilir bir kent olma yolundaki en büyük gücünün "ortak akıl" olduğunu vurguladı. Kent Konseyi’nin sivil toplum ile belediye arasında çok güçlü bir köprü vazifesi gördüğünü ifade eden Geçer, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
"Kentimizin ortak aklını, katılımcı yönetim anlayışını ve sivil toplumla güçlü iş birliğini temsil eden Adana Kent Konseyi'nin Olağan Genel Kurulu’na Başkanımız Sayın Zeydan Karalar ile birlikte katılım sağladık. Kentlerin dinamizmini koruması ve doğru kararlarla büyümesi, ancak sivil inisiyatiflerin yönetim süreçlerine dahil edilmesiyle mümkündür.
Genel kurulda delegelerin güvenini kazanarak yeniden Adana Kent Konseyi Başkanlığına seçilen Sayın Haşmet Biçer’i canıgönülden tebrik ediyor; yeni dönemin kendisine, kıymetli yönetimine ve Adana’mıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Adana Büyükşehir Belediyesi olarak, kentimizin gelişimi ve yarınları için ortak akıl esasıyla, sivil toplumumuzla tam bir iş birliği içinde çalışmayı kararlılıkla sürdüreceğiz." Dedi.
Yeniden başkanlık koltuğuna oturan Haşmet Biçer ve yeni yönetim kurulu, önümüzdeki dönemde Adana’nın sosyal, kültürel ve altyapısal gelişimine katkı sunacak projeler üretmeye devam edeceklerini belirtti. Adana Büyükşehir Belediyesi ile tam bir uyum ve koordinasyon içinde çalışılacağının altı çizilirken, kentin tüm paydaşlarının sesini daha gür çıkarabileceği platformların genişletilmesi hedefleniyor.
Genel kurul, üyelerin tebrikleri ve Adana’nın geleceği için vizyoner projelerin hayata geçirilmesi kararlılığıyla sona erdi.