Adana ve Mersin illerinin ekonomik, sosyal ve kültürel potansiyelini artırmak amacıyla ortak çalışmalar yürüten Çukurova Kalkınma Ajansı, üst düzey bir koordinasyon toplantısına ev sahipliği yaptı. İki komşu kentin valisinin başkanlık ettiği oturumda, bölgenin geleceğini şekillendirecek stratejik yatırım ve destek programları masaya yatırıldı.
Yeşil geçiş ve dijital dönüşüm başlıkları öne çıktı
Kapsamlı istişarelerin gerçekleştirildiği yönetim kurulu toplantısında öne çıkan ve karara bağlanan ana gündem maddeleri şu şekilde sıralandı:
-
2026 Yılı Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş Geri Ödemeli Finansman Desteği Programı kapsamında yapılan proje başvuruları detaylıca değerlendirildi.
-
Bölgesel üretimi ve istihdamı artırmayı hedefleyen Yerel Kalkınma Hamlesi Teşvik Programları üzerinde duruldu.
-
Gençlerin dijital yetkinliklerini artırarak siber güvenlik alanında nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlayan Siber Vatan Programı ve bölgenin genel kalkınmasına ivme kazandıracak diğer projeler hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.
"Geleceğe değer katacak projeleri hayata geçireceğiz"
Toplantının ardından bölgenin sürdürülebilir büyüme hedeflerine dikkat çeken Adana Valisi Mustafa Yavuz, yerel potansiyelin en üst seviyede değerlendirileceğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Adana’mızın ve bölgemizin potansiyelini daha da ileriye taşımak, sürdürülebilir kalkınmayı güçlendirmek ve geleceğe değer katacak projeleri hayata geçirmek için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz."






