Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Cumhuriyet Başsavcılıkları koordinesinde, İl Emniyet Müdürlükleri Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüklerince çok kapsamlı bir çalışma yürütüldü. 20 ilde eş zamanlı olarak düzenlenen operasyonlarda gözaltına alınan şüphelilerden 78'i çıkarıldıkları mahkemece tutuklanırken, 30'u hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer şüphelilerin ise emniyetteki işlemleri devam ediyor.

Siber suç çetelerinin yöntemleri deşifre edildi

Güvenlik güçlerinin titiz çalışmaları sonucunda yakalanan şüphelilerin dijital ortamda yürüttüğü yasa dışı faaliyetler tek tek belirlendi. Yapılan incelemelerde şüphelilerin;

  • Yasa dışı bahis ve kumar oynattıkları,

  • Yasa dışı bahis sitelerindeki para nakil süreçlerine aracılık ettikleri,

  • Bu sitelerin reklam faaliyetlerini yürüterek teşvik sağladıkları,

  • Dijital materyallerinde müstehcen çocuk görüntüsü barındırdıkları,

  • Finansal sistemleri suiistimal ederek POS tefeciliği yaptıkları,

  • Sosyal medya platformları ve oltalama (phishing) siteleri üzerinden "yatırım ve ürün satış dolandırıcılığı" temalarıyla vatandaşları mağdur ettikleri,

    Adana'da vatandaşların koku ve sivrisinek çilesi büyüyor
    Adana'da vatandaşların koku ve sivrisinek çilesi büyüyor
    İçeriği Görüntüle
  • Vatandaşlara ait mobil bankacılık ve oyun hesaplarına yetkisiz şekilde erişim sağladıkları tespit edildi.

Mücadele dört bir yanda tavizsiz sürecek

İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, devletin gücü ve güvenlik güçlerinin kararlı mücadelesinin yanı sıra milletin desteğiyle suç ve suçlulara karşı yürütülen operasyonların ülkenin dört bir yanında tavizsiz bir şekilde devam edeceği vurgulandı. Açıklamada ayrıca operasyonları başarıyla gerçekleştiren polis teşkilatı, Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, MASAK ve Cumhuriyet Başsavcılıkları tebrik edildi.

Kaynak: İçişleri Bakanlığı