Adana'da geçmiş yıllarda ciğerlerimizi yakan orman yangınlarının izleri, yürütülen yoğun çalışmalar ve insan emeğiyle tamamen siliniyor. Adana Orman Bölge Müdürlüğü'ne bağlı Pos Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk sahasında yer alan Aladağ'daki dev yangın sahası, uygulanan doğru orman politikaları sayesinde yeniden hayat buldu.

Zarar gören ağaçlar çıkarıldı, fidanlar dikildi

Yangının hemen ardından harekete geçen ekipler, sahada zarar gören ağaçların bölgeden uzaklaştırılması, toprak hazırlığı ve yoğun fidan dikim faaliyetleri gerçekleştirdi. Titizlikle yürütülen çalışmalar meyvesini verdi ve yangından etkilenen 1.725 hektarlık alan yeşil örtüsüne yeniden kavuştu. Bugün gelinen noktada ise uzman ekiplerin gözetiminde, genç ormanların sağlıklı gelişimini desteklemek amacıyla kültür bakımı çalışmaları gerçekleştiriliyor.

Aladağ'da Yangından Zarar Gören Alanlar Yeniden Yeşile Kavuştu (1)

Ceyhan’dan çevreye duyarlılık mesajı
Ceyhan’dan çevreye duyarlılık mesajı
İçeriği Görüntüle

Denetimli serbestlik hükümlüleri de sahada

Geleceğin güçlü ve verimli ormanlarını oluşturmak için Aladağ'da sürdürülen bakım faaliyetlerinde dikkat çeken bir iş birliğine de imza atıldı. Tarım ve Orman Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında imzalanan protokol kapsamında, denetimli serbestlik hükümlüleri de ağaçların bakım çalışmalarında görev alıyor. Bu sayede hükümlü vatandaşlar hem doğanın canlanmasına katkı sunuyor hem de topluma faydalı bir süreçte yer alıyor.

"Daha yeşil bir gelecek için çalışmalar kararlılıkla sürecek"

Aladağ’da küllerinden yeniden doğan ormanların, doğanın kendini yenileme gücünü ve insan emeğinin önemini bir kez daha gözler önüne serdiğini belirten Adana Orman Bölge Müdürlüğü yetkilileri, daha yeşil bir gelecek ve yarınlar için bölgedeki bakım ve koruma çalışmalarının kararlılıkla devam edeceğini bildirdi.

Kaynak: Haber Merkezi