Adana Büyükşehir Belediyesi, kentteki sahipsiz hayvanların yaşam koşullarını iyileştirmek ve sıfır atık bilincini desteklemek adına önemli bir protokole imza attı. Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Güngör Geçer ile AOSB Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü arasında imzalanan iş birliği kapsamında, sanayi tesislerindeki uygun gıda atıkları can dostlarımıza besin kaynağı olacak.
Hem İsraf Önlenecek Hem Can Dostlar Geleceğe Güvenle Bakacak
İmzalanan bu anlamlı protokolle birlikte, Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikalarda açığa çıkan ve tüketime uygun olan gıda atıkları çöpe gitmekten kurtarılacak. Toplanan bu atıklar, Adana Büyükşehir Belediyesi Hayvan Bakımevi’ne ulaştırılarak buradaki sahipsiz hayvanların beslenmesinde değerlendirilecek. Bu sayede hem büyük bir israfın önüne geçilecek hem de barınaktaki can dostların düzenli ve kaliteli beslenmesine çok önemli bir katkı sunulmuş olacak.
Sürdürülebilir Çevre ve Hayvan Hakları Dayanışması
Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte Adana'da hem çevre dostu hem de sokak hayvanlarını koruyan örnek bir dayanışma modeli sergilendi. Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Güngör Geçer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada bu iş birliğinin önemine dikkat çekerek, kentteki sahipsiz hayvanların yaşam kalitesini artırırken aynı zamanda geri dönüşüm ve israfla mücadele konusunda da güçlü bir adım attıklarını belirtti.